Examination :)

5:03 PM

      Assalamualaikum. Harini tetiba ada mood nak update belog yang sudah lama ditinggalkan. Hahaha . So now , saya nak bercerita. Maybe panjang kot. Hahaha bukan selalu pun cerita panjang panjang. k let's start :)

- JANGAN LUPA DOAKAN SAYA -
- IN SHAA ALLAH SAYA DOAKAN AWAK JUGAK -
- JANGAN LUPA SAYA TILL THE ENDS -

                                                   1# BELAJAR NAK PMR                                                 

Okay harini 15 Ogos 2013 tinggal 55 hari je lagi Penilaian Menengah Rendah tu nak start. Haih . Rasanya time UPSR dulu takdalah rasa segementar sekarang tapi nak buat apa kan ? Kalau study ni , Maths and Agama je yang confirm confirm A. Yang lain tu hampeh. Ini sangat merisaukan saya. Boleh bayangkan tak tinggal 55 hari je lagi takkan baru nak study Whole form for Sejarah. Pengsannnn oi. Takut sangat sangat tau. Sejarah ni kan :/ Tak tau la. Lagi lagi SPM wajib lulus. No Failure ! Tak pelik ke kalau dah tinggal sebulan baru nak rush sana sini. Ya Allah , sedarkanlah hambaMu ini. Terangkan pintu hati hambaMu yang selama ini dihalang oleh hasutan syaitan dan sebagainya :c Moga moga peroleh keberkatan daripadaNya. Amin Ya Rabbal Alaminn.

                                2# BERHENTI UNTUK DUDUK SENANG                        

Maksud tajuk tu , saya dah tak boleh duduk relik tengok tv , facebook facebook , tweeterrrs , main laptop and so on. Sekarang ni saya perlu berubah untuk melakukan perubahan dan boleh menjamin masa depan saya. Ecehhh ayat x) Hahahaa. Sekarang ni dah kene serious tau tau . Tak boleh main main lagi dah. Kena fokus untuk apa yang saya nak selama ni. Untuk buat parents proud . Tapi bukan parents je tau. Whole family , friends and more.


                     3# MOHON DOA YANG IKHLAS DARI ANDA              

Saya , Khairul Idzwan Bin Kamarruzaman mohon sangat sangat doa dari kalian semua untuk mendoakan saya mendapat keputusan yang baik di dalam Penilaian Menengah Rendah (PMR) pada tahun 2013 ini iaitu mendapat 8A. Saya target nak masuk MRSM or SBP. Hurm , lebih spesifik a better school lah ! :) Amin. Dengar macam susah kan ? Tapi kalau kita berusaha everything jadi senang. Kita kena guna prinsip \sharing is caring/ tau tau. Sebab kita study bukan sebab desakan ibu bapa , bukan sebab desakan cikgu and bukan semata mata untuk result. Kita kenalah menimba ilmu kerana Allah SWT . Bila belajar kerana Allah , ilmu senang je nak peroleh. Bila senang peroleh ilmu maka senang lah nak berjaya. OMT , share lah ilmu mana kita tahu tu kepada yang tak tahu. Yang tu lagi Allah suka tau tau. Sebab tu lah pekerjaan Guru ni pekerjaan yang mulia. Saya harap korang guna prinsip ini untuk apa apa kemahuan dan keperluan.

Akhir sekali , wish me luck eh ? Doakan saya agar saya mendapat 8A di dalam PMR tahun 2013 ini. 
- ASSALAMUALAIKUM -
- SEMOGA ALLAH MEMBERKATI KEBAIKANMU - 

You Might Also Like

0 comment(s)